Mai ți minte că am trimis prin martie sesizări pentru tot afișajul publicitar de pe Calea Victoriei? Au început să vină răspunsurile cu situația pentru fiecare și clarificările privind legislația.
Pe scurt, dintre cele aproximativ 27 de structuri și meshuri sesizate, au fost sancționate 5 companii, pentru un număr de 9 mijloace publicitare. Pentru un număr de 5 structuri de tip prismă s-a întocmit documentația pentru desființare pe cale administrativă (arat imediat ce presupune procedura). Pentru un număr de 4 mijloace publicitare încă mai aștept răspunsul. Iată lista amendaților și a celor care funcționează în ilegalitate:
- DEFI ROMÂNIA – 1 sancțiune – structură backlit
- GETICA OOH – 1 sancțiue – structură backlit
- COMPACT ADVERTISING – 1 sancțiune – structură de tip mesh
- EUROMEDIA GROUP – 1 sancțiune – structură backlit
- IMPERIAL MEDIA GOLD – 1 sancțiune –
structură de tip mesh
Iată și galeria cu mijloacele publicitare ilegale:
Țin să le mulțumesc în special oamenilor din Direcția Generală de Poliție Locală și Control care au tratat foarte atent fiecare caz în parte. Am primit un răspuns foarte repede și foarte detaliat și extrem de clar. Am cerut clarificări legate de proceduri și pentru sesizările care la data primului răspuns erau în lucru și am primit toate informațiile.
Din informațiile primite, corpul de control are 13 persoane, număr suficient zic eu, dacă și-ar putea dedica tot timpul de lucru unor acțiuni de control pe teren, proactiv. Cu siguranță au multe alte taskuri, pentru că altfel nu-mi axplic de ce de la începutul anului 2018 până în martie 2019 au aplicat doar 45 de procese verbale de constatare și sancționare al afișajului publicitar ilegal, în cuantum de 129,000 lei. (media e de aprox 2800 de lei/amendă – nașpa rău, sunt prea mici și nu sperie pe nimeni) . 5 sancțiuni le-am servit doar eu pe tavă. Imaginează-ți dacă ar face asta constant și susținut. Au mai întocmit documentații pentru 287 de situații unde s-a considerat că e posibilă desființarea administrativă. Raportul de activitate pe anul 2018 poate fi consultat aici.
2 explicații pe scurt, din ce am înțeles eu:
În funcție de unde sunt amplasate mijloacele publicitare se aplică legi și proceduri diferite.
- dacă e pe spațiul public atunci se poate îndepărta mijlocul publicitar prin desființare administrativă, care presupune un ordin de primar, fără intervenție judecătorească. Vezi aici detalii despre procedură:
- dacă e spațiu privat, atunci procesul se desfășoară prin intermediul sistemului judecătoresc. Dacă, de exemplu, un panou de tip backlit este amplasat pe un teren privat și se constată că nu are autorizațiile necesare, compania care a amplasat panoul o să fie sancționată și i se va da un termen să obțină sau să prezinte autorizațiile necesare. Compania poate între timp să conteste procesul verbal de constatare și sancționare, iar acesta merge la judecătoria de sector unde intră în circuitul clasic. După o anumită perioadă, se dă, hai să presupunem, un verdict în favoarea autorităților. Atunci i se dă iar un ultimatum de prezentare, iar în lipsa autorizației prezentate la finalul acestei perioade (posibil de 15 zile) se începe un alt proces pentru ca autoritatea să aibă o decizie definitivă din partea judecătorului pentru a îndepărta afișajul publicitar. Riscul aici este ca în această perioadă compania să obțină de la primărie o autorizație, cine știe prin ce metode, și să rămână mult și bine acolo cu acele mizerii de panouri. Încă nu știu care ar fi cea mai bună metodă de a evita acest lucru, mă gândesc doar că aș putea trimite o petiție către primăria S1 și S3 și PMB și către consilierii locali în care să le atrag atenția să nu voteze așa ceva. Ai altă idee?
Pe lângă a face toate lucrurile posibile pe cale legală, ar putea avea impact anunțarea companiilor că se promovează pe un afișaj ilegal și de multe ori periculos. De aceea, voi încerca de câte ori este posibil să anunț companiile atunci când văd afișe de campanii comerciale pe aceste mijloace publicitare. Poate vor înțelege ce risc presupune că structura respectivă nu este autorizată și potențial nu este sigură și vor înceta să mai finanțeze aceste companii.
Ai alte idei pentru mine?
Vezi cele 2 răspunsuri din partea direcție de control, atașate.
De fiecare dată când vrei să sesizezi un mijloc publicitar care nu ți se pare în regulă, trimite un email către office(at)plmb.ro în care să atașezi și o poză. Ei sunt obligați să facă un control pe teren și să verifice toată documentația. Trebuie să îți ofere un răspuns în maxim 30 de zile calendaristice.
2 Comments
Add Yours →Salutari,
In primul rând, tot respectul si BRAVO pentru ceea ce faci. Doresc sa stiu facă poți da un stat in privința plății către un panou pe victoriei căci, aici locuiesc, in scopul de a da un fel de BOOM publicitar temporar mindrei mele actuale si, ale sale curind lansări de opere de arta respectiv picturi pentru Septembrie. Evident nu doresc sa plătesc/ contribui/ poluez ilegal spațiul public asadar, orice sfat este binevenit . Si ca preț si ca locație cheie LEGALĂ din punctul tău de vedere si evident expertiza căci este clar tu ai mult mai multă experiența decit eu ! Mult respect si mulțumesc anticipat pentru răspuns
Salutare! Faină inițiativa – ți-aș recomanda să alegi strict panouri instalate pe structuri metalice pe strada sau mesh-uri puse pe clădiri moderne, fără valoare istorică. Când ceri o ofertă de la cele mai mari companii media, solicită să nu fie panouri instalate pe clădiri istorice și să îți arate autorizația de la primărie.
Spor!